Vores historie

VORES HISTORIE

1987
Morten Pedersen og Lasse Lauritzen opretter IDÉ House of Brands. Omsætning var første år på 3,9 millioner og en fortjeneste på 307, -.

1988
Omsætningen fordobles det følgende år og ender på 8 mio. Med et overskud på 250.000 kr.

1989-1993
Eventyret fortsætter, og både omsætning og antal medarbejdere stiger. I 1993, 26,5 millioner og 11 ansatte.

1994
Det store olympiske år i Norge. IDÉ har store leverancer af rygsække, caps, pins og beklædning til erhvervslivet, der fejrer gyldne dage i Lillehammer. Omsætningen i år slutter med 29,8 mio.

1995
IDÉ har en omsætning på 30 mio. Og er med sine 11 medarbejdere en stor aktør på det norske profilmarked.

1996-1999
Konsolideringsår, hvor omsætningen stiger til 38,8 mio. Egenkapitalen stiger støt. Antallet af medarbejdere stiger også, denne gang til 16 medarbejdere, og ledelsen ser efter et passende sted at udvikle konceptet.

2000
"Millennium Year" og IDÉ passerer 43 millioner i omsætning. IDÉ køber organisationsprofil og M. Klebs & co.

2001
IDÉ flytter ind i sin egen bygning i januar. IDÉ-huset er nu en realitet. Med eget trykekri og personale på over 30 medarbejdere. En filial er etableret i Stavanger og Trondheim. Omsætningen stiger til 80 millioner.

2002
Efteråret 2002 etableres filialen i Bergen. Omsætningen blev 82 millioner det år.

2003
Om morgenen den 16. december kl. 09.45 passerede IDÉ 100 millioner. Året sluttede med i alt 104 millioner, 20 procent over budgettet. Dette med samme besætning som det foregående år, som nu er omkring 40 personer. Industrien rapporterer generelt om et lidt tungt år.

2004
Januar begynder fantastisk, med selskabets største single ordre nogensinde: 3.330.000, -. Der etableres en ny filial i Lillehammer. Stavanger afdeling får Norges fineste showroom. I november vil vi genoptage salgsrekorder, og vi sælger mere vin og jule-delikatesser end nogensinde før. Nytåret er skudt igang med en stab på 45 personer og en omsætning på 114 millioner.

2005
Et andet år med "Bedste nogensinde" og en omsætning på 128 millioner. Oslo afdeling flytter til 8. etage i GlasMagasinet d.1. maj. Lokalerne er utroligt gode, og kunderne har været meget tilfredse med vores 800 m² showroom. Store nye tilbud er blevet vundet, og året har givet os ny ballast til 2006.

2006
Nyt dette år, er en filial i Tønsberg og et datterselskab i Stockholm. Navnet ændres til IDÉ House of Brands, og vi tæller nu 65 medarbejdere. Ny indtægtsregistrering på godt 200 millioner.

 

2007
Året startede med en god januar måned og etableringen af ​​IDÉ i Danmark. Vi åbner også nye afdelinger i Göteborg og Malmö.

2008
Vi flytter ind i et nyt showroom i Stockholm i januar. I marts sponsorerede IDÉ Birkebeinerrennet. 1. august åbner vi et nyt kontor i Kolding, Danmark.

2009
Året startede med et nyt datterselskab i Helsinki, Finland. Her arbejder to erfarne virksomhedsprofilister, som siden er blevet til 15 mand. Året bliver et "vanskeligt" år, men vi kan holde fokus og vinder mange nye store ordrer. Omsætningen var igen "bedst nogensinde", og koncernen lavede 260 millioner kroner i omsætning.

2010
Igen "bedst nogensinde" med en omsætning i Norge på godt 225 millioner kroner. Sverige 40 kr., Finland EURO 8 'og Danmark DK 12 mio. IDÉ-koncernen nærmer sig totalt en omsætning på 300 mio. Antallet af ansatte er nu steget til ca. 95 personer. Nogle organisatoriske ændringer foretages, og optimismen til det nye år er fantastisk!

2011
I december planlægger vi at overgå det hele med godt 280 millioner i Norge. Sverige nærmer sig 50 millioner, Finland og Danmark 20 millioner hver. I alt er IDÉ-koncernen 360 millioner kroner værd og er et af Europas største privatejede profilhuse. Igen "bedste nogensinde"!

2012
Trenden med "bedste nogensinde" fortsætter, og vi gør det igen i år. Udstillingslokalet i Oslo udvider, og vi åbner dørene til syvende etage på GlasMagasinet i Oslo. Oslo-kontoret udvides således til 1600m2, og vi har nu branchens fineste showroom på 2 etager. Vi fejrer vores 25 års jubilæum med vores kunder på Rockefeller i Oslo, og IDE sikrer, at aftenen bliver en oplevelse for livet. Vi udvider vores kontor i Bergen og Sandefjord og åbner et nyt showroom i Ålesund.

2013
Vi flytter vores centrallager til Langhus, hvor IDÉ er lagerførende for over 60 kontrakt kunder.
Ny hjemmeside lanceres med en voksende og omfattende produktdatabase.

2014
Vi åbner nye kontorer i Esbjerg - Danmark og Tammerfors - Finland. IDÉ-koncernen skifter til et nyt moderne ERP-system i alle lande.

2015
IDÉ House of Brands køber det finske selskab Wulff Liikelahjat Oy og deres 15 ansatte. Kontoret ligger i de finske byer Lahti, Uleåborg, Kuopia og Åland. I alt har IDÉ-koncernen nu 140 ansatte.

2016
Efter et par år med nedskæringer i olieindustrien, der ramte vores filialer i Stavanger og Bergen, blev 2016 et år efter budget med solide resultater i Norge. Danmark leverer også efter budget og endelig opnåede Finland også positive tal. Vi ender med et salg på mere end 50 millioner i vores finske afdelinger. Vores nye ERP-system integreret i alle lande fra 2017, således at vi igen har et fælles system. Dette vil påvirke vores hverdag, vi ser frem til nye udfordringer i 2017!