SPECIALPRODUKtiON

Hvad er specialproduktion?
Enkle tricks såsom at ændre farve, størrelse og materiale på et produkt vil give dig mulighed for at synliggøre din virksomheds strategi, vision, identitet og branding. Modificerer du et eksisterende produkt på denne måde kalder vi det specialproduktion. Dette giver dig en helt unik mulighed for at bygge product media ind i dit markedsarbejde og at gøre dit brand mere levende.

Vores viden - din tryghed
Produktion og ikke mindst specialproduktion af varer kræver de rigtige kompetencer. IDÉ hjælper dig med logistik og planlægning, kender reglerne, er til stede i produktionen samt sørger for, at vores egen Code of Conduct efterfølges. Indkøbsafdelingen i IDÉ House of Brands arbejder tæt med producenterne så vi kan fremtidssikre vores leverandørkontrakter. Vores kvalitetsansvarlig sørger for at dine produkter kan spores, at de ikke indeholder farlige kemikalier og at de er mærket i henhold til lovmæssig produktmærkning.

Hvordan arbejder vi?

Vores kunder komme ofte til os med en god IDÉ - et ønske om at opnå noget. En IDÉ kan være alt fra produktlancering til mærkevarebygning til en del af en intern strategi. Fælles for idéerne er at det er mål der skal nåes.. For at nå et mål har man brug for hjælpemidler. Man skal bygge et koncept op med det formål at kommunikere idéen på den bedst mulige måde til modtageren. Når denne helhed kommunikeres rigtigt så vil modtageren ikke bare huske dit budskab, og føle det er løsningen på et problem, men forhåbentligt vil den bringe prositive associationer til dit brand. Se vores 4 tips om hvordan du bygger et koncept her.
Nå vi bygger koncepter med vores kunder, ønsker vi at arbejde målrettet og kreativt. For at skille sig ud i dagens marked så må man have en tydelig profil, og denne profil kommunikeres bedst igennem skræddersyede produkter.

 

Strandus og Bjørnis
Vi har ved flere anledninger leveret specialproducerede maskotter til kunder som kommer til os med en IDÉ og et ønske. Sammen med en tegneseriedesigner fra Egmont har vi opsat skitser i samarbejde med kunden. Flere slags dyr/figurer i forskellige situationer. Sammen med kunden vælger vi den maskot der passer bedst til det de ønsker at kommunikere - skal maskotten skabe god stemning, skal den reflektere lokale værdier og/eller skal den afspejle virksomhedens værdier.
Vi har både lavet Bjørnis for brandvæsenet i Trondheim, som skal fungere som en trøst for børn der møder brandvæsenet, og vi har lavet Strandus, som går rundt på Strandtorvets indkøbscenter i norge og spreder glæde hos børn og andre besøgende. Målet kan være helt anderledes, men produktet det samme, blot tilpasset behov. Disse figurer laves efter skitser og kan tilpasses akkurat de ønsker du har som kunde. Figuren kan igen bruges i flere anledninger for at skabe den røde trød i din markedsføring. En nøglering, hat, notesblok osv.

«Strandus har været en succes lige fra dagen han ankom til Strandtorget. Fra navnekonkurrence til første dag har han været kæmpepopulær blandt børn, og mange har taget en tur hen til os for at hilse. Kun fantasien sætter grænser for hvad vi kan benytte ham til, både i kommunikation og som aktivitet i centeret og eksternt, samt ift. yderligere produkter som børn kan få med sig.»