Synlig med banner, rollups og giveaways
Skal du til en messe eller begivenhed og vil du skille dig ud fra konkurrenterne?
Det har aldrig været vigtigere at få afklaret, hvem du er, og hvordan du bedst kan skabe merværdi for dine kunder. Formår du at formidle dette med relevant kommunikation på det rigtige produkt, bliver du både synlig for kunderne, samtidig med at virksomheden bygger sit eget brand.
Skal du til en messe eller et arrangement, er god synlighed især vigtigt. Sørg for at du er synlig med et klart budskab i alt du kommunikerer. Uanset om det er rollups, bannere, merchandise eller giveaways.
Produkterne og profileringsartiklerne, der bruges til messer og events, er også effektive værktøjer ved senere lejligheder. Uanset om det er på kick off, på kontoret, på firmatur eller andre arrangementer med medarbejderne. Produkterne bygger stolthed og er med til at skabe fællesskab blandt medarbejderne.
7 TIP TIL EN SUCCESFULD MESSE
Menneskets opmærksomhed er faldet fra 12 til 8 sekunder siden 2015. En guldfisks opmærksomhed er 8 sekunder.
_____________________
Det er ikke så mærkeligt, at det kan føles svært at få kunder til at kigge forbi hos dig, når du er på messe.
-
Begynd at planlægge tidligt
For at opnå en succesfuld messedeltagelse er det vigtigt, at du starter planlægningen tidligt. Hvor stor en stand har du brug for, hvem deltager i messen, hvilke af dine konkurrenter skal være der, hvad skal du bruge af messeudstyr og udstillingsprodukter? -
Sæt klare mål
Hvad vil du opnå ved at være til stede på messen? Uanset om det handler om at få nye kunder til virksomheden eller at skabe buzz om et nyt produkt, er det vigtigt at have klare og konkrete mål for det bedste resultat. -
Beslut dig for standens udseende
Hvordan skal din stand se ud og hvor mange kvadratmeter har du til rådighed. Design, størrelse og layout kan nemt tilpasses til specifikke mål. Det er også vigtigt, at standens design afspejler din virksomheds profil, både hvad angår farvevalg og tekst. -
Giveaways
At lave en eller flere giveaways efterlader dine besøgende med et godt indtryk. Faktisk husker hele 88%, hvem der gav dem et profilprodukt efter 12 måneder. Og hvis det ikke var nok til at få dig til at vælge et profilprodukt som en overraskelse for potentielle kunder, så er det også værd at nævne, at omkring 40% af giveaways fører til øgede forretningsmuligheder.
Se hele vores store sortiment her. -
Markedsfør dig selv på forhånd
Fortæl dine kunder og partnere, hvor de kan finde dig. Hvorfor skulle de kigge forbi din stand i et hav af andre udstillinger? Hvad gør din stand unik, og hvad kan du tilbyde dine besøgende? Brug nyhedsbreve, sociale medier og nettet til din fordel. Tilbyder du en rabat til alle, der besøger dig, har du et helt nyt produkt ingen andre har set før, eller en god giveaway? -
Forberedelse
At være forberedt giver selvtillid, som igen fører til tillid. Hvem skal repræsentere virksomheden på messen? Brug tid sammen og øv dig i præsentationsteknikker. Sørg for, at du kan besvare de vigtige spørgsmål. -
Opfølgning
Følg op på alle, du talte med på messen. Hvis du har skrevet ned, hvem du har talt med, og hvad du har snakket om under messen, gør det dit arbejde nemmere når du skal følge op. Vær opmærksom, vis at du husker hvem de er, hvad de interesserede sig for og giv dem et konkret tilbud.