PRESSEMEDDELELSE - IDÉ House of Brands introducerer ny egen B2B kollektion af bluesign® PRODUKTER med sports- og fritidsmærket iwear

Oslo, Norge, 28. oktober, 2024 – IDÉ House of Brands, den største privatejede leverandør af firmatøj og promotionprodukter i Norden, annoncerer stolt lanceringen af sine første bluesign® PRODUKTER. Det er som en del af den seneste kollektion for deres sports- og fritidsmærke iwear.

IDÉ House of Brands er det første firma af sin art i verden til at blive certificeret til at producere bluesign® PRODUKTER og de er stolte over at introducere de første iwear styles fremstillet af 100% bluesign® GODKENDTE stoffer.

Efterår/vinter 2024 kollektionen bliver med de første iwear produkter, der bærer det prestigefyldte bluesign® PRODUKT mærke. Lanceringen styrker IDÉs lederskab i industrien for firmatøj og promotionprodukter. Det viser vores bevidsthed og målrettethed mod at reducere miljøpåvirkningen og sikre produktsikkerhed på tværs af hele vores forsyningskæde. For bluesign®, repræsenterer lanceringen en betydelig milepæl i industriens overgang til ren kemikaliehåndtering. 

Lasse Lauritzen, grundlægger og CEO for IDÉ House of Brands, er stolt over virksomhedens fortsatte bæredygtighedsrejse: 

"Vi er forpligtet til at reducere vores miljøpåvirkning og løbende forbedre vores miljøpræstationer som en integreret del af vores forretningsstrategi. At blive bluesign® SYSTEM PARTNER er et naturligt skridt fremad i vores bæredygtighedsbestræbelser. At deltage i bluesign®-netværket giver os værktøjerne og støtte til at tage fuld kontrol over vores forsyningskæde med hensyn til miljøpåvirkning. Det presser os til at sætte højere standarder og øge produktsikkerheden i hele vores produktudvalg. Vi er glade for at se, at mange af vores partnere følger efter, og sammen sætter vi en ny standard for hele branchen."

Udtalelse fra bluesign® CEO, Daniel Rüfenacht:

"IDÉ House of Brands er et godt eksempel på, hvordan virksomheder kan lede med handling inden for industrien med firmatøj og promotionprodukter. 

Ved at introducere bluesign® PRODUKTER og integrere bluesign® GODKENDTE stoffer i deres iwear kollektion, demonstrerer IDÉ House of Brands, at ansvarlig produktion og produkter af høj kvalitet kan gå hånd i hånd. Vi er stolte af at samarbejde med IDÉ Group om deres rejse mod en renere tekstilproduktion og ser frem til fortsat at støtte dem, mens de sætter nye standarder indenfor miljøansvarlig produktion".

Få yderligere information om IDÉ's arbejde med bæredygtighed og partnerskabet med bluesign®, her: IDÉ House of Brands - Læs mere om vores bæredygtige forretningspraksis

Om IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands er Nordens førende leverandør af firmatøj, reklameartikler, firma- og kundegaver samt POS og messeudstyr til erhvervsmarkedet. IDÉ House of Brands har 37 års erfaring med konceptudvikling, design, produktion og logistik af reklameartikler og leverer komplette løsninger indenfor uniformer/arbejdstøj, gaver/interne strategier/HSM (Helbred, Sikkerhed og Miljø), kampagner og reklameprodukter, julegaveportaler, eventkoncepter, store formater, kontorartikler og tryksager. 

www.idegroup.eu / www.idegroup.no / www.idegroup.dk / www.idegroup.se / www.idegroup.is 

Om iwear

iwear er et højkvalitets B2B sport- og fritidsmærke etableret af IDÉ House of Brands i 2007. Kollektionen indeholder tøj og tilbehør beregnet til inden- og udendørs sportsaktiviteter og en afslappet livsstil. iwear står for et stilrent og enkelt design med høj ydeevne. Fra efterår/vinter 2024 vil alle varer i kollektionen blive produceret af bluesign® GODKENDTE materialer, og vil også blive mærket med bluesign® PRODUKT labelen. Dette betyder, at alle nye iwear artikler er 100% rene og sikre at bruge og er produceret ansvarligt med mindst mulig påvirkning af jorden og mennesker. 

Om bluesign®

bluesign® SYSTEM er løsningen til en bæredygtig tekstilproduktion. Det eliminerer skadelige stoffer lige fra starten af fremstillingsprocessen og sætter kontrollerede standarder for miljøvenlig og sikker produktion. Dette sikrer ikke kun, at det endelige tekstilprodukt opfylder meget strenge forbrugermæssige sikkerhedskrav på verdensplan, men også at kunden kan føle sig tryg i indkøb af bæredygtige produkter. Siden grundlæggelsen i 2000, har bluesign® indgået partnerskaber med over 850 producenter, mærker, og kemiske leverandører verden over. Det har skabt store ændringer i tekstilindustrien. Forskellige kendte mærker indenfor outdoor-, sportstøj- og modeindustrien samarbejder med bluesign® og stoler på deres omfattende viden og tjenester for i fællesskab at reducere tekstilindustriens påvirkning af mennesker og jorden. 

bluesign® er en del af SGS familien af virksomheder, der omsætter for over 7 milliarder dollars. SGS er verdens førende test-, inspektions- og certificeringsvirksomhed.

For mere information, kontakt:

Miia Rautemaa 
Sustainability & Development Manager IDÉ House of Brands 
Tlf: +358 50 325 4496 
E-mail: miia.rautemaa@idegroup.fi

Lasse Lauritzen 
CEO IDÉ Group
Tlf. + 47 90 03 55 33 
E-mail: lasse.lauritzen@idegroup.no